SEO – optimering til søgemaskiner

Optimeret indhold får mere synlighed

Søgemaskiner som Google er et uundværligt redskab til markedsføring på nettet, da vi alle bruger dem til at finde det, vi leder efter. Har man ikke sørget for, at søgerobotterne kan finde og læse indhold på hjemmesider, så er man meget dårligt stillet i forhold til konkurrence, for man er praktisk talt usynlig!

SEO er “gratis” annoncering

Har man brugt tid og midler på optimering af hjemmesider, vil man være tilgængelig, når der bliver søgt på de ord eller sætninger, som er brugt i teksten på hjemmesiderne. Man betaler ikke for at blive vist på sider med søgeresultater. Det er derfor kun optimeringen, som kan koste noget.

Hvad skal der til?

Søgemaskineoptimering er en blanding af tekniske tiltag samt strukturering af tekst og sider. Man skal formatere indhold efter flere forholdsregler. Har man brugt de rigtige formuleringer? Kan indholdet tolkes af søgerobotter? Hentes siderne hurtigt ned? Er siderne mobilvenlige, og kan de læses på små skærme? Er der etableret en sikker forbindelse imellem bruger og server?

Selve processen med at få optimeret til søgemaskiner varierer udfra opsætning og det system, man bruger til websitet. Men målet er altid det samme – maksimal tilstedeværelse og synlighed.

Modtag support, eller få en vurdering

Søger du support til SEO, eller har du brug for at få analyseret og vurderet en digital tilstedeværelse?

Tag kontakt her, og lad os få en dialog om det.